11.07.2017 Protektionisme eller frihandel: Italien bliver næste kampplads

I Jyllands-Posten skriver administrerende direktør i Danske Speditører, Martin Aabak, at med frihandelsaftalen mellem EU og Japan har de to økonomier, der tilsammen står for 28 procent af verdens bruttonationalprodukt, sendt et budskab om, at protektionisme ikke er vejen frem.

Martin Aabak skriver, at fremtiden ikke længere tegner så sort, som skitserne ellers for mange så ud, da Trump netop havde indtaget det Hvide Hus i januar 2017.

Han glæder sig over, ”at Ideen om at frihandel og globalisering er det bedste for de fleste overlevede først parlamentsvalget i Holland og derefter både præsidentvalg og parlamentsvalg i Frankrig”.

Han skriver, at den næste europæiske kampplads i brydekampen mellem protektionisme og frihandel bliver Italien:

”Formelt skal der...

I Jyllands-Posten skriver administrerende direktør i Danske Speditører, Martin Aabak, at med frihandelsaftalen mellem EU og Japan har de to økonomier, der tilsammen står for 28 procent af verdens bruttonationalprodukt, sendt et budskab om, at protektionisme ikke er vejen frem.

Læs mere her
10.7.2017
Brexit kan knække logistikkæderne

Bliver Storbritannien en selvstændig toldzone som konsekvens af Brexit, vil det føre til længere transittider på gods ind og ud af zonen med to-fire dage. Det vil knække logistikkæderne. Sådan skriver administrerende direktør for Danske Speditører, Martin Aabak, i Berlingske. 

3.7.2017
Pas på annoncehajer i sommerferien

Sommerferie betyder afslapning og gode oplevelser for de fleste. Men for danske virksomheder kan sommerperioden give anledning til ubehagelige oplevelser i form af annoncehajer, der forsøger at udnytte situationen til at få omsætning og indtjening på tvivlsomme produkter.

20.6.2017
Vær opmærksom på forsinkelser i Tyskland

Den 7. juli 2017 mødes verdens topledere til G20-møde i Hamburg. De tyske myndigheder har meldt ud, at de allerede nu begynder forberedelserne af sikkerhedsmæssig karakter, herunder grænsekontrol.

16.6.2017
15.000 er nu med i speditørnetværket på LinkedIn

I midten af marts 2017 oprettede Danske Speditører et professionelt speditørnetværk på LinkedIn. I løbet af de første tre måneder er 15.000 personer fra virksomheder inden for spedition, logistik, handel og service kommet med.

7.6.2017
Ny EU-lovgivning om persondata på vej – Danske Speditører rådgiver om den nye lovgivning

Den 25. maj 2018 skal alle danske virksomheder have kendskab til og efterleve de nye europæiske regler for håndtering af oplysninger på medarbejdere, kunder og enhver anden personhenførbar oplysning. 

2.6.2017
SAF-Holland og Danske Speditører indgår samarbejdsaftale

Danske Speditører har med virkning fra juni 2017 indgået en samarbejdsaftale med SAF-Holland. SAF-Holland er specialist i integrerede akselaggregater, og dermed leverandør til en lang række medlemsvirksomheder hos Danske Speditører.

1.6.2017
Toldkonference med fokus på aktualitet

Sæt kryds i kalenderen ud for tirsdag den 19. september 2017, hvis du arbejder i en virksomhed, der er afhængig af, hvordan den nye danske toldadministration kommer til at arbejde. 

31.5.2017
Danske Speditører: EU-vejpakken kan sikre ordnede og ens vilkår for alle

EU-kommissionen har i dag præsenteret sin længe ventede vejpakke. Vejpakken mødes med velvilje og optimisme hos Danske Speditører, der repræsenterer speditions- og logistikbranchen herhjemme.

24.5.2017
Nu bliver det tyske forbud mod at holde ugehvil i førerhuset håndhævet

Den 31. marts 2017 fik Danske Speditører besked om, at det tyske parlament har vedtaget et forbud mod, at lastvognschauffører afholder det ugentlige hvil i lastvognens førerkabine. Først i dag er der givet besked om, at reglerne vil blive håndhævet fra midnat mellem den 24. og 25. maj 2017.

15.5.2017
Når politik og virkelighed støder sammen

Om blot 14 dage kommer den længe ventede EU-vejpakke, der bandt meget andet indeholder fælles retningslinjer for det lovpligtige 45 timers hvil for lastbilchauffører. Danske Speditører opfordrer danske politikere til at vente på EU-vejpakken frem for at lægge op til en dansk særordning!