Claims Handling

Vi har en af Danmarks mest erfarne claim handling afdelinger, og tilbyder claims handling indenfor vores kerneområde

Hvorfor vælge os?

Vi har en af Danmarks mest erfarne claim handling afdelinger, og tilbyder claims handling indenfor vores kerneområde. Mere end 10.000 claims er håndteret og tilsammen har vi mere end 50 års erfaring med skadebehandling. Skal vi også hjælpe med jeres claims?

Speditørernes claim handling løsning er ikke kun en fordel for jeres virksomhed og jeres bundlinje. Den er også en fordel for jeres kunder – og sikrer jer langsigtede kundeforhold. Det er jeres garanti for en god relation til jeres kunder, når tingene ikke går som planlagt.

Jeres fordele

  • Færre udgifter til claims handling
    Du deler udgiften med vores øvrige medlemmer – og sådan sparer du udgiften til dedikerede medarbejdere. Fra fast til variabel udgift.

  • Bedre regresforløb

    Fordi vi er eksperter på vores felt, så kan vi sikre større regres og dermed mindre udgifter til erstatning for din virksomhed

  • Lettere administration

    Vi har styr på arbejdsgange, processer og jura, så dine medarbejder blot skal fremsende materialet, så klarer vi resten

  • Det gode humør
    En skade er ofte kilde til dårligt humør. Men i stedet for at lade det glide ind i din virksomhed, så kan du lade os håndtere det – med klarhed, effektivitet og fuld forståelse for at vi repræsenterer din virksomhed og forretning, med armslængde.

Jeres kunders fordele

  • Ro i maven

    Vores skadesbehandlere skal ikke bruge tid på at hitte rede på processer og jura. Det har vi allerede styr på, hvilket betyder at vi kan give dine kunder et klart overblik, fra det øjeblik vi overtager din claim.

  • Hurtigere erstatning

    Vi har styr på regres og ansvarsfordeling. Det betyder at vi kan skære væsentligt i sagsbehandlingstiden. For din kunde betyder det hurtigere erstatning, så jeres forhold hurtigere kan glide videre som før.

Vi tilbyder claims handling inden for vores kerneområder

  • Vareforsikring
  • Speditøransvar
  • Fragtføreransvar
  • Stevedoreansvar
  • Flytteansvar

Tre korte trin til ro i maven

  1. Ring til os i dag på tlf. 60104747
  2. Vi holder et kort møde, hvor vi afklarer dit behov for claim handling
  3. Vi fremsender et aftaleudkast

Og fra det øjeblik har du en samlet løsning, som du kan aktivere efter behov.

Det eneste du skal gøre for at overdrage en skade er, at følge den korte vejledning du får sammen med aftalen – og så ordner vi enten det hele eller det af følgende du ønsker:

  • Journalisering
  • Undersøgelse
  • Evt. Besigtigelse
  • Opgørelse
  • Udbetaling
  • Regres

Log ind

Du skal være medlem og logget ind for at se dette indhold.

Tilmeld dig

Hvis du ikke har en brugerkonto, men er medlem af Danske Speditører kan du oprette en brugerkonto her:

Juridiske ydelser

Danske Speditørers juridiske afdeling tilbyder en lang række ydelser – fra gratis juriske vejledninger og skabeloner over kontraktgennemgang til retssagsbehandling ved Højesteret.

NSAB, kontrakter og tenders

Speditørernes Retsværn udarbejder kontraktudkast samt gennemgår- og vurderer eksisterende kontrakter. Vi hjælper også med at indgå aftaler i forbindelse med tenders.

Tvister og retssager

Speditørernes Retsværn råder over de nødvendige specialistadvokater, der sikrer jer kompetent og effektiv løsning af tvister og retssagsbehandling.

Risk Management

Vi laver juridiske risk management-analyser af speditionsvirksomheder med henblik på afdækning af virksomhedens risici og ansvarsmæssige eksponering.

Claims Handling

Vi har en af Danmarks mest erfarne claim handling afdelinger, og tilbyder claims handling indenfor vores kerneområde.

Skabeloner, vejledninger mv.

Skabeloner til fx toldfuldmagter samt logistik- og ansættelseskontrakter. Herudover har vi en lang række juridiske vejledninger og lovgivninger, som frit kan hentes for medlemmer.

Compliance

Få overblik over virksomhedens compliance og de risici som følger med. Vores compliance-site hjælper jer i mål.

Told, moms og afgifter

Speditørernes Retsværn tilbyder hjælp ved håndtering af told, moms og afgifter. Se fx vores overblik over momsreglerne for transportydelser.

Inkasso

Er I trætte af at bruge kræfter på at sende rykkerskrivelser? Tilmeld jer vores Inkassoordning for bare 995 kr. årligt.